Урочисте відкриття виставки було надано федеральному міністрові сільського господарства Німеччини - Ільзі Айгнер.
Крім масштабу і грандіозності заходу, особисто нас приємно здивувала його чіткість та продуманість. Організаторами були враховані всі зауваження і недоліки минулих років, щоб цього року порадувати учасників і відвідувачів бездоганною німецькою точністю і любов'ю до порядку. Вся виставка була розбита на три великих територіальних блоку: «Рослини», «Технології» і «Флористика». Кожен з блоків складався з великої кількості категорій.
«Рослини» включали в себе наступні експозиції: нові сорти рослин відкритого та закритого ґрунту, кущі та чагарники, бонсаі, цибулини і насіння, зрізані квіти, квітучі рослини, декоративно-листяні рослини, гідропоніка, саджанці з розплідників, пальми, овочі, молоді рослини .
«Технології»: вантажні автомобілі та причепи, транспорт та вантажопідйомне обладнання, системи опалення та охолодження, землі, торф та субстрати, технології для садівництва і озеленення, тепличне будівництво, іригаційні та дренажні системи, контрольно-вимірювальне обладнання, засоби захисту рослин, горщики, технології для роботи з фруктами і овочами.
«Флористика»: декоративно-прикладне мистецтво, свічки, вітальні листівки, декор, сухі квіти / квіти з шовку, реквізити для флористики, прикраса могил, ручна кераміка, плетені вироби, кашпо зі скла, кераміки і порцеляни.
Крім цього, у всіх залах були присутні експозиції «Стимулювання збуту». Саме вони на сьогоднішній день займають лідируюче місце в Європі. Сучасні тенденції чітко орієнтовані на реалізацію, а не на вирощування, тому основними діями садових центрів повинні стати залучення клієнтів та вдосконалення технологій продажу, вивчення методів продажів, правильне оформлення місць реалізації.
Помічено була й інша цікава тенденція на цій виставці. Багато відомих брендів, які були присутні на IPM Essen, оформили свою територію, чітко орієнтуючись на ведення бізнесу. Тобто більшість з них практично не демонстрували свою продукцію (вона і так відома відвідувачам-фахівцям) або представляли свою продукцію в якості декору, а замість цього обладнали свою, часто чималу площу (наприклад: 10м х 10м) як кафе, зі столиками і безкоштовними снеками і напоями. Ця площа перетворювалася на чітку територію бізнесу, де за чашкою кави велися ділові переговори з потенційними або діючими партнерами.
Одним з важливих плюсів організації IPM 2012, на відміну від минулорічної виставки, стало структурування експозицій за географічним принципом: територія німецьких компаній, територія голландських компаній і т.д. Це дійсно дуже зручно і спрощує пошук і роботу зі стендами компаній.
Приємно здивувало масове використання компаніями QR-кодів. В принципі Quick Response кодами зараз важко когось здивувати, вони часто використовуються на дверях кафе, ресторанів або громадських установ, але в даному випадку концепція використання QR-кодів зовсім інша. Садові центри почали використовувати коди, щоб спростити життя собі і покупцям. Над кожним товаром вішається QR-код товару, і потенційний покупець, фотографуючи його, отримує потрібну інформацію про назву, характеристики, особливості та умови вирощування. З одного боку, це відмінний маркетинговий хід, з іншого - дійсно економить час клієнта.
З собою, крім емоцій і вражень, ми, звичайно ж, привезли багато корисної ділової інформації. Але відвідування таких заходів необхідно не тільки для того, щоб зав'язувати нові знайомства та ділові контакти. У першу чергу, вони дають безцінний досвід і знання про нові, сучасні тенденції в світі садівництва і ландшафтного дизайну. А це, в свою чергу, дозволяє удосконалюватися і ставати краще.
Більше фотографій ТУТ!